Νέα εκδοχή της Κυκλοφοριακής Μελέτης Άμφισσας: Η Δημοτική Αρχή συνεχίζει σε αδιέξοδους δρόμους

ΝΕΑ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ – ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Αφού διαβάσαμε τη νέα εκδοχή της κυκλοφοριακής μελέτης Άμφισσας (13 Σεπτεμβρίου 2021), επισημαίνουμε:

Κανονικά κάποιοι θα έπρεπε σήμερα να απολογούνται… Τέσσερα (4) χρόνια αναταραχής, ψεύτικων κατηγοριών και ψεύτικων υποσχέσεων καταρρέουν τόσο απλά σαν χάρτινος πύργος! Μέχρι να κερδηθούν οι εκλογές, η σημερινή δημοτική αρχή έλεγε στον καθένα ό,τι αυτός ήθελε να ακούσει. Τώρα σφυρίζει αδιάφορα… (τύπου «είπαμε και μια κουβέντα παραπάνω»).

Σήμερα, πληροφορήθηκε (λέει) ο κ. δήμαρχος ότι υπάρχει απόφαση του Σ.τ.Ε. από το 2011 (ειδικά για την πόλη της Άμφισσας)  για τη φύση της πεζοδρόμησης ως κυκλοφοριακής και όχι πολεοδομικής παρέμβασης (φαίνεται δεν διαβάζει ούτε καν τις ανακοινώσεις μας…).

Αλήθεια, δεν ήταν Αντιδήμαρχος από το 2011 έως το 2014 και μάλιστα αρμόδιος για την Άμφισσα, για την Πολεοδομία και για τις Τεχνικές Υπηρεσίες;

Δεν ήταν επικεφαλής ο ίδιος της μείζονος μειοψηφίας για πέντε χρόνια (2014 – 2019), όταν προκάλεσε την έκρηξη λαϊκισμού, αποδόμησης της αλήθειας και ακατάσχετης υποσχεσιολογίας για το συγκεκριμένο ζήτημα;

Δύο και πλέον χρόνια ως δήμαρχος, δεν φρόντισε εγκαίρως να πληροφορηθεί ποιο είναι το νομικό πλαίσιο της παρέμβασης που επιχειρεί, για την οποία μάλιστα έχει διαθέσει πολύ μεγάλα ποσά σε μελέτες και έχει αναστατώσει όλη την τοπική κοινωνία (αντί να παράγει ουσιαστικό έργο αναβάθμισης με αυτά τα χρήματα);

Η «νέα μελέτη» φαίνεται να έρχεται απλά και μόνο γιατί -αφού κατέρρευσε το κεντρικό αφήγημα περί πεζοδρόμων κ.λπ.- «κάτι πρέπει να πούμε ότι κάναμε τόσον καιρό…».

Τώρα, επί της ουσίας της τελευταίας αυτής εκδοχής της κυκλοφοριακής μελέτης:

  1. Κεντρική επιλογή αποτελεί η διεύρυνση αρκετών πεζοδρομίων (που σε πολλές περιπτώσεις είναι απολύτως απαραίτητο, όπως λ.χ. στην οδό Επισκόπου Φιλοθέου). Η επιλογή αυτή όμως οδηγεί σε μια απώλεια περίπου 100 θέσεων στάθμευσης από το κέντρο της πόλης, για τις οποίες δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη μέριμνα αναπλήρωσης.
  2. Απαιτούνται άμεσα συγκεκριμένα έργα για να λειτουργήσει το προτεινόμενο κυκλοφοριακό σύστημα, όπως τα περιγράφει η τεχνική έκθεση (διεύρυνση πεζοδρομίων κ.λπ. σε πολλούς δρόμους, ώστε να μην δημιουργείται συμφόρηση στους δρόμους διπλής κυκλοφορίας που επανέρχονται). Αυτά, με μετριοπαθείς υπολογισμούς, θα ανέλθουν σε κόστος πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ (εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, αν διευρυνθούν όλα τα πεζοδρόμια που χαρακτηρίζει «άμεσης προτεραιότητας» ο μελετητής).
  3. Και από τη νέα αυτή εκδοχή της μελέτης απουσιάζει το εφαρμοστικό της κομμάτι, δηλαδή η μελέτη σήμανσης (μια εργασία απολύτως απαραίτητη, διότι αυτή εγκρίνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και δημοσιεύεται αυτούσια ως πινακίδα στο Φ.Ε.Κ. κυκλοφοριακών ρυθμίσεων). Με απλά λόγια, δεν είναι μια μελέτη ολοκληρωμένη και ώριμη για να εισαχθεί στα συλλογικά όργανα. Αλήθεια, θα απαιτηθεί και επιπλέον κόστος για να ολοκληρωθεί η μελέτη; Πόσο τελικά θα κοστίσει; Ήδη ο Δήμος έχει διαθέσει περίπου 25.000 ευρώ μέχρι σήμερα για την μελέτη αυτή…
  4. Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις καταργούν κάποιες μονοδρομήσεις και επαναφέρουν δρόμους διπλής κυκλοφορίας ή αντιστρέφουν τη φορά συγκεκριμένων μονοδρομήσεων, χωρίς να διαφαίνεται κάποια συγκεκριμένη στρατηγική στο όλο σχέδιο. Πολλές προτάσεις μοιάζουν να είναι εντελώς αποσπασματικές (με τη λογική ότι κάτι είχαμε υποσχεθεί σε κάποιον…) και καμία συνοχή δεν φαίνεται να έχει το προτεινόμενο κυκλοφοριακό σχέδιο.
  5. Επαναλαμβάνουμε το κεντρικό συμπέρασμα, στο οποίο καταλήξαμε και πριν λίγους μήνες, όταν παρουσιάστηκε η «μελέτη» στην αρχική της εκδοχή: Η όλη διαδικασία αποτελεί μια τεράστια σπατάλη χρόνου, ανθρώπινου δυναμικού, πολιτικής ενέργειας και πόρων. Αυτό που χρειαζόταν μέσα στην προηγηθείσα χαμένη διετία, ήταν μια οργανωμένη επιχείρηση προστασίας, ανάδειξης και αρχιτεκτονικής αναβάθμισης των πεζοδρόμων, σημειακών βελτιώσεων του συστήματος κυκλοφορίας με ελάχιστο κόστος και συγκεκριμένων λύσεων σε επίπεδο υποδομών. Δυστυχώς όμως, στην πραγματικότητα συνέβη το ακριβώς αντίθετο!

Άμφισσα, 15 Σεπτεμβρίου 2021

Για τη δημοτική παράταξη «ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ»

  • Αναγνωστόπουλος Λουκάς, επικεφαλής
  • Αγγελόπουλος Άρης, δημοτικός σύμβουλος Δ.Ε. Άμφισσας
  • Κυριακίδης Αλέξανδρος, δημοτικός σύμβουλος Δ.Ε. Άμφισσας
  • Παναγιωτόπουλος Θανάσης, δημοτικός σύμβουλος Δ.Ε. Άμφισσας, πρώην Δήμαρχος Δελφών